Jak obliczyć kalorie, które spalasz podczas ćwiczenia

Istnieje wiele sposobów na spalanie kalorii. Aby dowiedzieć się dokładnie, ile spalasz każdego dnia lub całkowity wydatek energetyczny (TEE), musisz znać swoją podstawową szybkość metabolizmu (BMR), termiczny efekt jedzenia (TEF) i ogólny poziom aktywności.1 Ćwiczenie jest czwartym czynnikiem i jednym, który ma potencjał, aby spalić najwięcej kalorii.

Omówienie

Czy starasz się schudnąć, chcesz wiedzieć, ile paliwa Twoje ciało po treningu, czy jesteś po prostu ciekawy, ile kalorii spaliłeś podczas ćwiczeń, możesz oszacować swoje wydatki na kalorie za pomocą prostego kalkulatora.

Aby skorzystać z tego kalkulatora „spalone kalorie podczas ćwiczeń”, musisz wybrać swoją aktywność, podać czas jej trwania i podać swoją wagę. Chociaż spalasz kalorie cały czas po prostu wykonując swoje normalne codzienne czynności, ćwiczenia mogą pomóc Ci spalić jeszcze więcej. Ilość ta zależy od rodzaju ćwiczeń i czasu ich wykonywania.

Inne czynniki

Maszyna nie bierze pod uwagę wszystkich czynników wpływających na intensywność ćwiczeń, takich jak np:

  • Wiek: Im starszy jesteś, tym ciężej musisz pracować, aby osiągnąć wyższy poziom intensywności aktywności.1
    Kompozycja ciała: Im starszy jesteś, tym ciężej pracujesz, aby osiągnąć wyższy poziom aktywności fizycznej.1 Osoba z większą ilością mięśni często spala więcej kalorii niż osoba z większą ilością tkanki tłuszczowej.
  • Temperatura: Im cieplejsze jest środowisko, w którym pracujesz, tym więcej kalorii spalisz.4 Podnosi to temperaturę twojego ciała, więc musisz się rozgrzać jak najwięcej i więcej energii można skierować na spalanie kalorii. Można też ćwiczyć dłużej, ale należy być ostrożnym, aby nie przesadzić z tym do punktu wyczerpania cieplnego.

Poziom sprawności fizycznej: Doświadczony trener spali mniej kalorii, ponieważ jego ciało stało się bardziej wydajne podczas ćwiczeń.

  • Dieta: Twój metabolizm to tempo, w jakim organizm spala kalorie, więc bezpośrednio wpływa na to Twoja dieta. Jeśli nie jesz wystarczająco dużo, opuszczasz posiłki lub jesz niezdrową żywność (w tym zbyt dużo kofeiny), Twój metabolizm może spaść i wpłynąć na spalanie kalorii.
  • Śpij: Nie uzyskanie odpowiedniej ilości snu może spowodować spalanie mniejszej ilości kalorii. Nie tylko będzie czuć się bardziej zmęczony i ewentualnie ćwiczyć mniej, ale brak snu może również zmniejszyć metabolizm, jak również.5
  • Pobór tlenu: Tlen daje organizmowi energię, której potrzebuje do dalszego działania. Osoby, które oddychają silniej podczas treningu, mają tendencję do spalania większej ilości kalorii. Oznacza to, że pracujesz ciężej i na każdy pobrany litr tlenu spalasz 5 kalorii.6

Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie tych liczb jako punktu odniesienia. Może nie są one całkowicie dokładne, ale przynajmniej masz poczucie, które aktywności mają tendencję do spalania więcej kalorii i można dostosować swoje treningi co tydzień, aby uzyskać trochę więcej czasu ćwiczeń.

Na przykład, jeśli zwykle chodzisz z prędkością 3 mil na godzinę, spróbuj przyspieszyć tempo do następnego poziomu lub zwiększyć swoje nachylenie. Nawet robienie tego tylko kilka razy w ciągu całego treningu może zwiększyć ilość kalorii, które spalasz.

Słowo na koniec

Tak jak liczenie kalorii w żywności może pomóc osiągnąć swoje cele utraty wagi, więc może wiedzieć, ile kalorii spalasz podczas ćwiczeń. Pamiętaj, aby zachować to proste i tylko martwić się o szacunki dla ćwiczeń, które rzeczywiście robisz.

Nie ma potrzeby, aby przytłaczać się liczbami od razu. Jeśli dodasz coś nowego, przeprowadź to przez formułę. Spróbuj skoncentrować się na celach utrzymania aktywności i zdrowego odżywiania i powinieneś zauważyć pewną utratę wagi.

Utworzonych artykułów 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zacznij wpisywać wyszukiwane hasło powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć na górę